Nem is gondolnátok, hogy mennyi minden új gondolat születik meg a fejemben a nap közben. Aztán mikor arra kerülhetne a sor, hogy mindezt (virtuális) papírra vigyem, a harmadára sem tudok már visszaemlékezni. lehet diktafonnal kellen járnom. vagy egyből a laptoppal. :)

túl vagyok a hét felén, és nem akármilyenre sikeredett ez a nap. A tegnap esti gasztrokalandom nem várt eredményt hozott. azaz annyi mindent kóstoltam, hogy valami nem tetszett a gyomromnak, és ez a mai napomra nagyon rányomta a bélyegét. A délutáni műszakot már nem is vállaltam, elég volt végigagonizálni a délelőtti 4 órás szőlőmunkát a tűző napon. hol a fejem fájt, hol a hasam csikart. vagány volt mindez 5 km-re az otthontól. a gondolataimat most inkább nem részletezném, így is sokan túlzónak véltétek a WC-s bejegyzésemet!

túléltem ezt a napot is, és pontot is teszek rá, nem egy kellemes emlék, szeretném, ha ezzel az eggyel be is fejeződne ezek száma.

És akkor jöjjenek a Sancerre hírek pár gondolat formájában:

az egyik reggel arra lettünk figyelmes Gená hajcsárommal, hogy a traktorok lakta garázs-hangár mellett 2-3 lakókocsi figyel, benne gyanúsan kormos színű egyedekkel. jómagam nagyon nem lepődtem meg, hiszen sok nyugdíjas pár hóbortja ez itt errefelé. vesznek egy ilyen lakókocsit, és azzal járják körbe a francia vidéket. komolyan nem értem őket. a -sokszor luxus- lakókocsi árából kifutná egy menő sportkocsira, és a különbözeten életük végéig hotelokban szállhatnának meg minden nyaralásuk alkalmával. de nem, ők a mini konyhát, mini wc-t, a mini hálószobát választják, csakhogy "otthon" érezzék magukat, és hogy minden alkalommal bekéredzkedhessenek valami kertbe, ahol leengedhetik a több napos teleszart wc tartályukat.

szóval én naívan meg is kérdeztem, hogy mi a szösz, itt nyaralnak? mire a hajcsárom csak annyit mondott: nem ezek munkát keresnek.

nem szaporítom a szót, megérkeztek Sancerre-be a faluvégi cigányok! másnap már össze is barátkozhattam egyik másikkal, merthogy 2 fiúka velünk dolgozik azóta. nem tudom, hogy kapnak-e pénzt, vagy csak ez az ő fizettségük, hogy ott parkolhatnak a garázs mellett, nem kérdeztem meg, annyira nem mozgat. Viszont nagyon érdekes közelebbről tanulmányozni egy ilyen életformát (valahogy a kultúra szó nem jön a számra).

lakókocsiban élnek, pont mint a Blöff című filmben úgy néz ki. pedig anno, amikor a filmet néztem nekem nem jött be abban a "cigányábrázolás", de az itteniek tudatában most már értem. Itt ez a módi. Menő lakókocsi, és oda mennek ahol munka van, vagy lopható víz-áram.

másnapra már belakták a garázs előterét. két kutya a fához kötve, ruhák a szárítón. számomra embertelen körülmények. de lehet, hogy túl pestiesen állok hozzá.

írom ezeket a sorokat a közben, hogy egy olyan könyvet olvasok éppen, ahol a milliomos főhős élete szerelmével irígylésre méltó kalandokat él át a Nevada sivatag kiszáradt földjein egy puszta lakókocsiban. szóval ilyen is van, és talán nemcsak a mesében.

Egészen jól dolgoznak, bár a beszédük az erősen elharapós. Olyan salgótarjáni akcentussal fűszerezik a franciát. meséltem nekik, hogy otthon csinálnak két IQ fighter gyereket, találnak maguk mellé egy Béjjá asszonyt, és sztárok is lehetnének, de nem kaptak az alkalmon. Ők így érzik jól magukat. legalábbis remélem. Sajnálattal, meg keseredettséggel könyvelem ilyenkor, hogy mennyire nehéz lehet kiszakadni egy ilyen világból. nagyon nem hinném, hogy a továbbtanulás meg az egyetemen járnának a gondolataikban reggeltől estig, de ha szeretnének akkor nagyon nehezen tudnám elképzelni, hogy sikerülhetne számukra egy sokkal teljesebb élet.

Mennyire szar, hogy még a mai világban is, a fejlett országokban is determinál az, hogy hova, vagy minek születtél.

na keressünk valami könnyedebb, szórakoztatóbb témát: kiestek a franciák!

sajnálom szegényeket, de ennyire tragikusan játszani. úgy látszik nem hozok nekik szerencsét: ez a sok eső, viharok, most meg a VB...

tegnap egy kocsmában félrészegen, vagy tán egészen... egészen jól ki(próbáltam)fejteni a véleményemet a bukás okairól! remélem megértitek, hogy ezt most itt nem teszem meg.

remélem emiatt kicsit majd lejjebb megy az Adidas mezek ára Párizsban, mert nagyon megtetszett a szerelésük, és elhatároztam, ha módomban áll majd, beszerzek egyet.

majd feliratozom a hátulján: kissthechef 10-zel

zárom mai, kicsit fáradt, kicsit beteges beszámolómat, de holnap majd újult erővel csapom bele magam a munkába, és ha lesz rá időm, akkor a blogírásba is!

A térerő legyen veletek!

A bejegyzés trackback címe:

https://kissthechef.blog.hu/api/trackback/id/tr622105120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása