Dimanche

2010.06.07. 22:03

Kezdjük közösen egy kis hasizomgyakorlattal:

https://www.youtube.com/watch?v=vX80ynpQ-b0&NR=1&feature=fvwp

https://www.youtube.com/watch?v=GxQL7q7s6zo&feature=related

Dimanche - azaz Vasárnap

Erre a napra volt beígérve nekem a bolhapiac. Várva vártam, imádom az ilyet, s főleg itt Franciaországban lehet gyönyörű dolgokat kifogni. Nemúgy mint otthon, ahol mindennek az ára a plafont súrolja ami már kicsit jobban néz ki. Meg egyébként is örülsz odahaza, ha néha találsz egy jobb minőségű moncsicsit, itt meg fantasztikus darabok kerülnek elő néha egy egy padlásról. Vagy a nagyi kamrájából, úgy hogy ő persze nem tud róla....

Így is történt Jean-Jacques a vendéglátóm elvitt bádogparipáján a közeli, 20 km-re lévő kis faluba, ahol ezen a hétvégén felverték sátraikat az árusok. Minden vasárnap máshol lesz hasonló, ezt utóbb tudtam meg. E héten Sancerre-ben, aztán St. Satur-ban, ami szintén a közelben van, szóval még lesz rá alkalmam, hogy kialkudozzam magam.

Az útról: tulajdonképpen nem igazán tudtam mit vállaltam, amikor egy kivénhedt motorversenyző mögé ültem fel, hogy eljussak a célomig. Jean-Jacques előző élete csak akkor csillant fel a szemem előtt, amikor induláskor először rántott rá a gázkarra.

Amúgy nem volt vészes az út: a kilóméterórát 150-ig, és 26 muslincáig figyeltem. A kanyarokat pedig 3 miatyánkig számoltam. Odaértünk.

A vége felé járt már a piac, mert sokan pakoltak, mi azért végigsétáltunk a tömegen, és én előszeretettel kérdezősködtem különféle rézedényeknél, ezüst étkészleteknél, szódásüvegeknél. Persze ami az én szememnek tetszett, annak az ára sem volt mindig baráti, de végül az ötödik alkalommal rátaláltam az én edényeimre. A legnehezebek voltak, jó állapotban, és messze a legjobb áron. A Büdös francia nő nem akart alkudni, 5 szaros eurot sem, de mivel ennyire még nem megy nyelv, ezért ráhagytam, 40 euroért egy 5 darabos rézedényszett igazán nem a világvége. (jelzem sajnos nem fogok tudni mindenkinek hozni ilyet). Szombaton Bourge-ban, egy konyhai eszközöket árusító boltban a legkisebb rézedény (ami kb teavíz melegítésére alkalmas) volt 90 euro.

Szóval aznap kiköltekeztem magam, de úgy érzem megérte. A szobámban ki is raktam a legszebb darabot, és mindig megelégedetten vetek rá egy egy pillantást.

Ma, hétfőn kemény nappal indult a hét. Traktoroztunk egész álló nap. Viccesen a traktor mögé voltam "kötve" és egy a traktorra szerelt ekét kellett mozgatnom, hogy a szőlők között is meg legyen művelve minden sor. Kemény volt, fárasztó, és figyelni is kellett. Még így is, hogy koncentráltam végig, 2-3 szőlő arrébb lett rakva fél méterrel. Fél másodperc és traktor már ki is húzza tövestül. Én azért mindig gondosan visszanyomkodtam a bakancsommal, hogy nehogy észrevegyék a történteket.

A munka végefelé ismét gondosan számoltam vissza a perceket, mikor is a hajrában egy különös kérése volt Jacques-nak. Vigyem el a Jeep-jét haza, (ami akkor pontosan mittudoménholvolt) dobjam be a fényképezőt, meg keressem meg a garázsban az egyik alkatrészét a traktornak, és találkozunk fél óra múlva ennél és ennél (a mittudoménhollevő) szőlőnél.

Nem ragozom, de helytálltam, és megtaláltam mindent, ami csak jó érzéssel töltött el, és úgy lassan tényleg kezdek kiigazodni a környéken, ami nagy szó itt. Nem egy mezőváros, egy nagy hosszú úttal.

És ekkor jött a munka utáni gyakorlat. Megtanított az öreg, hidastraktort vezetni. Parádés volt mondhatom. Egy szó mint száz a helyén maradtak a sorok, ami nem mindig csak nekem volt köszönhető. Mikor végre nagy nehezen ma 7 óra felé befejeztük a munkát, már alig vártam, hogy csobbanjak egy nagyot a medencében. A mai torna kimaradt, mert még az előbbiből adódó izomlázam sem múlt el, és egyébként is a mai testmozgásom bőven átlagon felülinek volt mondható!

Ennyi ma, így tíz felé fáradtan!

Pusza!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kissthechef.blog.hu/api/trackback/id/tr922064254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása